Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних, здібностей, запитів та інтересів дітей.
Успішна робота продовженого дня залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота й наскільки правильно організований у ній режим. Від раціонального, з точки зору педагогічної і гігієнічної побудови, режиму залежить підвищення успішності, збереження достатньої працездатності і попередження втомлюваності учнів. Дотримання упродовж тривалого часу правильного режиму сприяє зміцненню здоров'я, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність школярів. Неухильне дотримання режиму виховує в учнів такі цінні якості як дисциплінованість, акуратність, організованість.
Процесу чергування в режимі дня праці і відпочинку в свою чергу сприяє збереженню в дітей найвищої працездатності.
Спеціальність вихователя продовженого дня складна, різноманітна за своїми вимогами до його особи і має специфічні педагогічні функції. Група продовженого дня - об'єднання учнів під керівництвом педагога-вихователя, який з ними щодня заняття в позаурочний час відповідно до встановленого режиму роботи відповідно до Статуту та плану роботизакладу. Виконання загальних виховних та освітніх програм - головна мета роботи групи продовженого дня.
У плані роботи на тиждень прописані основні режимні моменти та заходи,мета і завдання їх організації на кожен день.Основними напрямами планування є: збереження здоров'я та формування здорового способу життя; забезпечення вихованості учнів.
Педагог-вихователь планує і організовує життєдіяльність учнів і здійснює їх виховання. Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби навчання. Разом з медичним працівником забезпечує збереження і зміцнення здоров'я вихованців, проводить заходи, які б їх психофізичному розвитку, відповідає за їхнє життя і здоров'я. Організовує виконання режиму дня, надає їм допомогу в організації дозвілля, залучаючи їх до художньої творчості, гурткової роботи та до інших занять за інтересами.
Режим роботи групи продовженого дня
для учнів 1 класу
Понеділок, вівторок, четвер | ||
№п/п | Час проведення | Зміст роботи |
1. | 13.00 -13.30 | Прогулянка (перебування на свіжому повітрі , ігри,екскурсії, змагання) |
2. | 13.30 – 13.50 | Підготовка до обіду. Обід. |
3. | 13.50 - - 14.20 | Бесіди, читання художньої літератури, заняття за інтересами. |
4. | 14.20 – 14.30 | Завершення роботи в ГПД . Повторення правил дорожнього руху , прибирання робочих місць, збір дітей додому. |
Середа, п’ятниця | ||
1. | 14.00 -14.20 | Підготовка до обіду. Обід. |
2. | 14.20 -14.50 | Прогулянка (перебування на свіжому повітрі , ігри, екскурсії, змагання) |
3. | 14.50 -15.20 | Бесіди, читання художньої літератури, заняття за інтересами. |
4. | 15.20 -15.30 | Завершення роботи в ГПД. Повторення правил дорожнього руху, прибирання робочих місць, збір дітей додому. |
Режим роботи групи продовженого дня
для учнів 2 - 6 класів
№п/п | Час проведення | Зміст роботи |
1 | 13.00 - 14.00 | Взаємозв’язок з класними керівниками. Прийом та організація учнів. Прогулянка на свіжому повітрі. |
2 | 14.00 – 14.30 | Підготовка до обіду. Обід. |
3 | 14.30 – 15.30 | Самопідготовка. |
4 | 15.30 – 16.00 | Спортивна година. |
5 | 16.00 – 16.30 | Виховні заняття. |
6 | 16.30 – 17.00 | Заняття учнів за інтересами. Індивідуальна робота з учнями. Розвиток читацьких та обчислювальних навичок. |
7 | 17.00 – 17.30 | Інструктаж з БЖД. Відхід учнів. Співпраця з батьками. |
Коментарi